Cinjenje svih vrsta ibadeta samo Uzvišenom Allahu jeste u stvari kruna i plod ispravnog i potpunog vjerovanja u Allahovu jednocu (tevhid). To je suština šehadeta LA ILAHE ILLALLAH, tj. da se jedinom Allahu, dželle šanuhu, s pravom upucuje svaki ibadet, i da je On, dželle ve ala, jedini istinski Bog i da je sve što se obožava mimo Njega Uzvišenog, lažno božanstvo i nedostojno bilo kakvog ibadeta. Širk je uputiti bilo koji ibadet nekome drugome uz ili mimo jednom Stvoritelju. Onaj ko umre ne pokajavši se od ucinjenog širka, njemu je Allah, dželle šanuhu, haram džennet ucinio i mjesto mu je vatra, a grijeh mu nikada oprošten nece biti. Kaže Uzvišeni: "Ko širk ucini Allahu, tome je zabranio Allah džennet, a boravište njegovo je vatra i niko zulumcarima nece pomoci." (Prijevod znacenja, El-Ma'ida 72.) I kaže: "Allah nece oprostiti da Mu se širk cini, a oprostice manje grijehove od toga, kome On hoce." (Prijevod znacenja, En-Nisa 48.)
Samo Allahu stvaranje i naredba pripada
Iz ovoga vidimo još jednu važnost i mudrost spominjanja akide u prvom ajetu prve objave, a posebno isticanje TEVHIDUL-ULUHIJJETA (Allahove jednoce u koju vjerujemo i koju potvrdujemo svojim ibadetima samo Njemu Uzvišenom). Muslimanu nije dovoljno da vjeruje da Allah, dželle šanuhu, postoji i da je jedan i da Mu niko nije ravan, vec je nužno da to potvrdi svojim djelima i postupcima. Ako su necija djela suprotna šehadetu ili bude radio dobra djela koja je pomiješao sa širkom, ništa mu nece vrijediti, ni rijeci šehadeta niti ucinjena dobra djela, jer ih je pokvario i poništio najvecim grijehom - širkom. Kaže Uzvišeni o Svojim poslanicima: "A da su oni širk ucinili, sigurno bi im propalo ono što su cinili." (Prijevod znacenja, El-En'am 88.) A kaže i resulu Muhammedu, s.a.v.s.,: "A objavljeno je tebi i onima prije tebe: "Ako širk uciniš, tvoja djela ce sigurno propasti, a ti ceš izgubljen biti. Nego, Allaha jedino obožavaj i budi od zahvalnih!". (Prijevod znacenja, Ez-Zumer 65-66)
Svi poslanici od Allaha subhanehu ve teala, dolazili su sa istom porukom šehadeta i pozivom u Allahovu jednocu. Kaže Uzvišeni: "Prije tebe nijednog poslanika nismo poslali, a da mu nismo objavili: "Nema boga osim Mene, zato Meni ibadet cinite!" (Prijevod znacenja, El-Enbija 25.)
Pravo samo Uzvišenog Allaha na ibadet vidimo kroz savršenost Svevišnjeg, koju upoznajemo preko Njegovih najljepših imena i svojstava, tj. jer je dostojan ibadeta sam po sebi, i zato što je i još uvijek daje blagodati ljudima koje im samo On Uzvišeni može dati kao što su hidajet (uputa), a od toga su Njegove, dželle ve ala, rijeci: IKRE - UCI, vladanje ljudima i svim njihovim djelima (RABB), i stvaranje ljudi kao i svega što postoji. Kaže Uzvišeni: "Allah stvara i vas i ono što ucinite." (Prijevod znacenja, Es-Saffat 96.) Ovo je jasan dokaz da je Allah, dželle šanuhu, jedini istinski Bog, jer On Uzvišeni jedini stvara i rastvara, vlada i gospodari svim. Samo stvoritelj može biti istinski Bog i samo On zaslužuje da bude obožavan, što podrazumijeva vjerovanje, pokoravanje, velicanje i žrtvovanje. Kaže Uzvišeni: "Samo Njemu stvaranje i naredba pripada! Uzvišeni neka je Allah, Gospodar svjetova." (Prijevod znacenja, El-E'raf 54.) I kaže: "Pa da li je onda Onaj Koji stvara kao onaj koji ne stvara?! Zar se necete urazumiti?!... Oni kojima se oni, umjesto Allaha, mole ne stvaraju ništa, a oni su stvoreni." (Prijevod znacenja, En-Nahl 17-20) I kaže: "O ljudi, evo vam jednog primjera, pa ga poslušajte: "Zaista oni koje prizivate, pored Allaha, ne mogu nikako ni mušicu stvoriti, makar se radi nje sakupili. A ako bi im mušica nešto ugrabila, oni to ne bi mogli od nje izbaviti; nejak je i onaj koji moli, i onaj kome se moli!" (Prijevod znacenja, El-Hadž 73.)
Spoznaja Allaha - smisao Života
Dakle, spominjanjem sifeta (svojstva) Uzvišenog, a to je stvaranje koje se ubraja u TEVHIDUL-ESMAI VES-SIFATI (Allahova jednoca izražena u Njegovim najljepšim imenima i savršenim svojstvima) u ovom ajetu upotpunjuje se poucavanje i obznanjivanje Allahovog tevhida u svim njegovim djelovima. Tu je uputa da je Uzvišeni jedini istinski Gospodar, da je jedinstven po Svojim imenima i svojstvima i da se ibadet mora ciniti iskljucivo i samo Njemu, tebareke ve teala. To je pravi put i ovo je savršenost i mudrost Božije Rijeci i upute. Stvaranje je dokaz da je Allah, dželle šanuhu, jedini pravi Gospodar, a ovo je opet dokaz da ibadet može i mora biti upucen samo onome ko ga zaslužuje, a to je naš Gospodar Uzvišeni Allah, dželle ve ala. Ovako je, u stvari, na najbolji nacin Sveznajuci upoznao, na pocetku objave, covjecanstvo sa Sobom i ukazao nam na principe i cilj života. Svaka rijec i poruka Objave, tacno je došla na najbolje mjesto i sa najboljim znacenjem koje joj odgovara. Ovo predstavlja covjecanstvu neiscrpni izvor znanja i upute i u ovome je spas i uspjeh svima onima koji pameti imaju.